Slimme bespaartips op het inrichten van een thuiskantoor
Tips

Slimme bespaartips op het inrichten van een thuiskantoor

247views

Steeds meer mensen werken vanuit huis. Het nieuwe werken was al erg populair vóór de coronacrisis en is nu al helemaal niet meer weg te denken uit ons leven. Experts geloven dat dit de toekomst zal zijn. Bovendien zijn er de afgelopen jaren ook steeds meer zzp’ers opgestaan. Zij verrichten hun werk ook voornamelijk vanuit huis. Thuiswerken brengt veel voordelen met zich mee. Je bent flexibeler om je eigen uren in te delen en je bespaart jezelf veel reistijd.

Helaas heeft het soms ook nadelen. Zo heb je echt een eigen thuiskantoor nodig om productief te kunnen werken. Hier hangt een prijskaartje aan. Zeker als je dit als zelfstandige geheel zelf moet betalen. Gelukkig zijn er genoeg manieren om te besparen. De slimste bespaartips op het inrichten van een thuiskantoor hebben we hier op een rijtje gezet.

Koop enkel wat je echt nodig hebt

Als je voor het eerst een thuiskantoor inricht, heb je misschien het gevoel dat je gelijk alles op alles moet zetten om de perfecte ruimte te creëren. Bedenk echter goed dat je voor de meeste werkzaamheden niet meer nodig hebt dan een ergonomisch bureau, een bureaustoel en een goede laptop of computer. Eventueel een printer en een voorraad brother printer toner, maar dan ben je er ook wel. Probeer dan ook zo min mogelijk te overdrijven.

Begin met het opschrijven van de dingen die je normaal gesproken op kantoor dagelijks gebruikt. Dit zijn die dingen die je zeker op kantoor terug moet laten komen. Je kunt ook eerst beginnen met enkel de basis en na verloop van tijd telkens iets toevoegen als je er toch achter komt dat je iets mist. Dat is goedkoper dan eerst alles kopen en later pas bedenken wat je wel of niet gebruikt.

Vergeet hierbij ook de kleine dingen niet. Denk bijvoorbeeld aan opbergmappen voor het op orde houden van je administratie. Een etui om pennen en markers in te bewaren en een agenda om afspraken en deadlines te noteren.

Verplicht jouw werknemer je om wekelijks één of meerdere dagen thuis te werken? Dan zal hij ook mede verantwoordelijk zijn voor het effectief en veilig inrichten van de ruimte. Klop hier dan ook gerust aan om zelf zoveel mogelijk te besparen.

Tweedehands

Soms moet je ook gewoon geluk hebben als je wil besparen. Ben je dus zzp’er en zelf verantwoordelijk voor de inrichting? Houd dan het internet goed in de gaten. Met grote regelmaat verschijnen er complete kantoorinrichtingen op het web. Tweedehands en te koop aangeboden nadat een bedrijf failliet is gegaan of over is gestapt naar een ander pand. Vaak zien deze spullen er nog hartstikke mooi uit of hebben ze enkel een kleine opknapbeurt nodig. Hiermee kan je eenvoudig heel veel geld besparen.

Let bij het kopen van tweedehands meubels wel op de ergonomie. Als je dagelijks vanuit dit kantoor werkt, wil je ook dat je lichaam zo min mogelijk wordt belast. 

 

Leave a Response